fredag 17. juli 2009

slutten er begynt:)

Heihei:)
Da har vi bare 2 uker igjen i Ghana og jeg er saa sjokket over at vi faktisk har vaert her i 2 maander!!Tida har gaatt saa utrolig fort.
I dag sa vi hadet til familien vaar. Var kjempe trist og si hadet til dem, men og litt godt fordi jeg trenger virkelig en ferie. Kjenner at kroppen er sliten og det blir godt og loffe rundt de neste to ukene hvor den foerste skal brukes paa innlandet i Ghanas nest stoerste by ogsaa skal vi opp nord til den muslimske delen av landet og se der men og dra paa safari:) Uka etter skal brukes paa aa traale kysten gjennom 6 steder vi vil se, saa skal bade masse og bare slappe av!

Den siste uka har vaert kjempe bra. Mandag klarer jeg ikke og komme paa hva vi gjorde, men tirsdag var vi paa den siste markedsdagen vaar i landsbyen. Det var kjempe artig for vi begynner og kjenne folk litt og ungene i barnehagen er der med mammaene sine saa de kommer og vil hilse paa Madam Afia..:P
Onsdag var vi kjempeslitne. Saa etter jobb dro vi til Swedru paa Obruni meeting og la oss klokken 1730 ghanesisk tid (1930 norsk) og sov helt til 0700 morgenen etter!!!:P
Torsdag var siste dag paa jobb saa var masse med ungene og laererne paa skolen kjoepte drikke og kjeks til oss som takk for jobben:) Var trist og si hadet til ungene, men har mange fantastiske bilder, filmer osv. Og det viktigste er at jeg forlater heldigvis ingen unger i en akutt humanitaer krise slik som i andre krigsherjede land. Saa selvom Ghana er fattig og noen av disse ungene veldig fattige vet jeg at ungene vil klare seg og som oftest ha de mest basic behovene dekket. Noe som er veldig deilig aa tenke paa:)

Naa maa jeg gaa fordi jeg ikke har mer tid igjen, men kommer sikkert til og skrive en del de neste ukene siden vi skal vaere i mer siviliserte stroek enn Akroso:)

Vi snakkes!
Thea

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar