mandag 25. mai 2009

AKWAABA!!!

heihei alle sammen:)
kom til Ghana i gaar kveld. Var en stor opplevelse aa gaa ut av flyet ..var 34 grader og en luftfuktighet som jeg aldri har opplevd foer. Mannen i visumkontrollen ville bare gi meg 60 dager visum, men kontakten vaar i SYTO skulle ordne alt for meg saa det var bra.Jeg ble henta av en representant for SYTO (student and youth travel organization) og han kjoerte meg til hotellet som blir drevet av denne organisasjonen. JEg moette ei jente som var fra nederland, veldig hyggelig og vi gikk en tur for aa kjoepe kjeks og fanta:)

Natten laa jeg under myggnettingen noe som ikke funket saa bra fordi jeg skjoente ikke hvordan jeg skulle henge den opp saa jeg moette bare knyte den over meg..og det var VARMT...heldigvis har vi aircondition paa rommet:)

I dag ble vi hentet 0830 paa hotellet og tatt med til SYTO sine kontorer, her laerte vi litt twi som er stammespraaket i Ghana. De to som har mest med oss og gjoere var veldig flotte folk som tok godt vare paa oss og var veldig hyggelige. Etterpaa ble vi kjoert rundt i hele Accra og fikk sett paa de store markedene. Solgte alt fra krabber og fisk til klaer..men det var utrolig skittent overalt saa gleder meg litt til og komme ut byen..Naa er jeg bare kjmpe sulten saa jeg maa dra og lete etter noe rein mat, men har paa foelelsen av at jeg ende opp med kjeks...

Gleder meg til Bjoern Tore kommer:) er mye kaos rundt deg naar du gaar alene jente her. Vi gikk sammen med noen mannlige representanter fra SYTO foer i dag og med en gang de gikk til bilen var det fullt rundt oss (meg og hun nederlandske) av hoener, klaer, frierier, levende krabber!!!

Foerste inntrykket er at det er ett skittent, men veldig koslig og trygt land..folk er bare hyggelige og oensker deg akwaaba overalt:) (velkommen)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar