torsdag 28. mai 2009

Framme!

Hei!

Da har ogsaa jeg annkommet Ghana :) Har hatt mange nye og store opplevelser som jeg ikke helt klarer aa forklare.
Lufta her foeles nesten som ei finsk badstu som er i litt daarlig stand, saa jeg fikk et lite sjokk naar jeg gikk av flyet i Accra.
Jeg ble etterhvert hentet paa flyplassen og kjoert til hostelet i Accra. Langs veien (der vi kjoerte i ca 90km/t) var det fullt av selgere, selgere som solgte alt fra flaskeaapnere med lys til sykkeldekk.
Jeg er paa en maate gla for at Thea hadde vaert her en stunn foer jeg kom, siden hun da kunne vise meg rundt aa fortelle meg nyttige ting om pruting, folk og mat, og kunne i tillegg vise meg butikker som solgte mat som vi var vant med i Norge.
Paa en maate var dette veldig bra, men jeg skulle oenske at jeg kunne faa oppleve det selv aa finne ut av det selv. Men det er vel haka med aa komme 4 dager etter..

Jeg gleder meg veldig til vi drar fra Accra til Akim Akroso i morgen, der vi skal arbeide aa bo resten av oppholdet. Har hatt det bra her, men har ikke satt meg saa mye inn i geografi og normer her, siden jeg bare skal vaere her i dag.
Av det jeg har sett av Ghana til naa, saa maa jeg vel konkludere med at det ikke er noe som kan fortelles og leses. Det maa rett og slett bare oppleves!
Dere hoerer fra meg :)
Bjoern Tore.

1 kommentar:

  1. Sitter oppi nord ,venter på sol og varme temp i dag 13 lett skyet.
    Turen dokkers ser veldig spennende ut ,og sandstranden frister .Der skulle jeg ha vøri. Ha et minnerikt og hrivelig opphold,hils til vertskapet. Masse glad i dokker klemm fra mamma &pappa
    H Ha

    SvarSlett