torsdag 28. mai 2009

Siste dag i Accra:)

Hei:)
Idag har vi siste dag i Accra foer vi reiser i morgen..gleder meg faktisk masse til og komme meg ut av byen..alt er veldig skittent, masete og braakete her.., men jeg har hatt det veldig fint og det har vaert deilig og hatt en trygghet rundt seg de siste dagene gjennom organisasjonen og at det er en storby gjoer jo at du kan faa tak i varer du ikke kan faa tak i ellers:)

De siste dagene har det vaert utrolig varmt og jeg kan si til videre erfaring for kommende Ghana reiser at norsk solkrem FUNKER IKKE paa afrikansk sol..det bare funker ikke!:P Sola er ekstrem og overalt og jeg har aldri hatt foelelsen av at jeg MAA ha vann NAA!!
I gaar var det varmest 36 grader i skyggen! Jeg og Babette hadde vaert paa kurs i SYTO huset og skulle gaa den 10 min lange turen til Oxford street (hovedgata) det gikk helt greit fram til slutten, vi begge var solbrente og kunne ikke ta av oss saa mye klaer, men det var saa varmt saa vi tok en taxi til Golden Tulip, ett skikkelig luksus hotell og snek oss inn til bassenget der og drakk juice og satt med bena i vannet i 2 timer i skyggen og ble allikevel brune..det var FANTASTISK!!!!:)

At Bjoern Tore kom var kjempe deilig..Godt og ha noen her som snakker mitt spraak og som kan faa vekk de vaerste tiggerne og selgerne...:P
Ellers har jeg faatt meg to gode venner i Obama shop:P skikkelig rastafari typer som elsker penger og norske jenter (sier de...:P) Jeg er "the prettiest girl in Oslo" og de er Obama 1 og 2...:P Skikkelig morsome og slitsome typer!! saa hver gang jeg gaar fordi shoppen deres roper de Obama girl is the prettiest girl in Oslo ogsaa er det mye knipsing og afroamerikanske greier ogsaa er de all over pengeboka og take a look, no charging for looking osv...

men naa skal vi moete Amanda paa Palomas ett hotell/kaffe/utested:)
Vi snakkes over helga eller neste gang vi er i naerheten av internett:)

<3

2 kommentarer:

  1. GOD tur videre, kjære barn:D<3

    SvarSlett
  2. Kor i all verden har du lært å snik dæ inn på luksushotell og lat som du e gjæst :-) Det må vær en alvorlig mangel i oppdragelsen din...
    Det blir spennende å høre mer fra landsbyen.
    Skjønner vi kommer til å være like blek etter at vi kommer hjem fra Ghana som da vi dro siden det ikke går an å sole seg....

    SvarSlett