lørdag 13. juni 2009

det avslappende Accra:)

Hei:)
Da har vi vaert i Accra en stund, og har ikke hatt det saa avslappende paa lenge. Dagen i gaar ble brukt paa bading og soling paa ett av Accras luksushoteller, Golden Tulip. Koster noe som 320 dollar natta der(!!), men bare 8 cedis (3o kr ca) og vaere der og bade og sole seg en hel dag!!:)
Saa dagen gikk til og skifte mellom og sole seg og hoppe i bassenget! Etterpaa dro vi paa Frankies og spiste hamburger med ost og bacon. Var utrolig godt fordi jeg har ikke spist ost siden jeg var i Norge!
Etterpaa dro vi til ett hotell/kafe og drakk smirnoff ice og oel:)

Da vi kom paa hotellet ble vi klar over at hotellet ligger like ved siden av ei kirke. De ropte og skrek og danset helt til i 12 tia!!!Litt av en gudstjeneste!

I dag har vi gjort ingen ting. Kjoepte frokost paa Koala og satt utenfor der og spiste. Etterpaa gikk vi bare og saa paa ting vi skal kjoepe (masker, smykker, bilder osv). De som selger slike ting her er helt syke saa maa vite AKKURAT hva du skal ha og hvor mye du kan faa det for andre steder hvis ikke kan det hende du betaler mye mer enn du egentlig trenger..:P
Paa veien spiste vi en stor 8 kulers is, med blant annet bubbelgum, mint, vannmelon, hasselnoetter osv. Hvem kunne vell ane at slikt finnes her..!!:) Etter det fant vi en annen skatt, nemlig en smoothies bar!!:) Fantastisk hva man finner naar man overhodet ikke leter (haaper paa det samme med Ipoden!)

Neste helg skal vi til Kakum National Park og se paa krokodiller,aper osv:) bllir spennende og gaa i afrikansk jungel!

Ting her i Ghana gaar flott.Er rart fordi det er godt og vondt samtidig!Det er utrolig spennende, men samtidig forutsigbart. Mange nye opplevelser, men samtidig tenker man paa og holde en avstand til ting fordi skulle man tatt inn over seg alt man ser og hvor lite som skal til for og gjoere ting bedre for saa utrolig mange enkeltmennesker blir man gal.
Man kan jo ikke redde verden heller liksom, er en setning som jeg ofte bruker i hodet mitt...:P

Noe som er veldig bra og se er og hvor godt folk ogsaa har det. De har jo overhodet ikke de samme vilkaarene som meg, men mange har det og veldig bra paa sin maate og det er godt og se:) Folk her er og veldig opptatte av det med og vaere happy og nice. Hoerer ofte: it's nice, to be nice:P spesielt av selgere...
En annen morsom ting var i gaar i bassenget saa lekte jeg og bjoern tore, men saa maatte jeg paa do saa da jeg var paa tur inn gikk jeg forbi to fryktelig rike afrikanere, saa sier han ene til meg: It's so great to look at you beacuse you look so incredably happy. Var artig og hoere han si det for jeg har nok ikke tenkt paa at jeg er det her, men foelelsen av at det er godt og vondt samtidig er veldig ok og det er kanskje det som gjoer det bra og vaere her:)

Naa venter snart en ny uke i familien og det kjennes helt greit:) Ser fram til og jobbe og moete barna i barnehagen igjen!

Skal proeve og legge ut noen flere bilder, men Bjoern Tore proevde og fikk det ikke til paa denne internett kaffeen saa faar proeve paa en annen:)

God helg!!:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar