fredag 26. juni 2009

FRIUKE!!!:)

Da er vi kommet oss til Accra, og mamma og fredrik kommer i morgen. Etter det skal vi reise en uke sammen med dem til forskjellige steder. Noen vi har sett foer, men mest nye steder:) Jeg gleder meg masse!

Den siste uka har vaert en helt vanlig uke. Jobb og klesvask paa mandag og tirsdag, onsdag var vi paa obruni meeting og torsdag ble brukt til pakking og bare aa slappe av.

Jobben denne uka har vaert veldig bra, men og usedvalig slitsom! Kjenner at det begynner og bli en vanlig jobb og at jeg begynner og faa ett mer pedagogisk fokus, enn turist fokus. Mandag var det matte som sto paa planen, tirsdag lot jeg dem faa bruke fargestiftene farmor gav dem til enorm ekstase!!:)
Vet ikke om de skjoennte at roed var roed for de var saa glad for aa faa bruke dem. Jeg var stort sett alene i klasserommet og det var kjempeslitsomt med 60 4 til 5 aaringer som roper: Madam, Madam, Madam Afia, Madam Afia HELE tiden, men var goey. Laerte dem og en fargesang:) De har og begynt og skjoenne at naar jeg putter fingeren paa munnen og sier:shhhhh at det betyr stille, men i begynnelsen puttet alle fingeren paa munnen og sa shhhhh noe som ikke hjalp...:P

Obruni moete paa onsdag var kjempe goey. Artig og kunne ha vaert her saa lenge at man kan gi andre reisetips og tips om hvordan jobbe i en ghanesisk barnehage:)

Har glemt og si at Obama skal til Accra, naar vi er der og det ryktes om at han skal holde en tale ett sted saa vi krysser fingrene for at vi faar oppleve en tale av Obama i Ghana, hvor butikkene enten heter Obama shop eller Gods grace chemicals.

Michael Jacksons doed merkes og godt her. Sanger av han gaar paa radioen hele tida og folk snakker masse om det.
Naa er det dusjen som venter ogsaa skal jeg spise enda mer mat!:P

Vaeret her har denne uka ikke vaert saa bra. En del regn, men ser ut som om det blir litt bedre framover saa krysser fingrene for at vi kan dra og bade paa Golden Tulip i morgen:)

Snakkes om ikke saa lenge!
Thea

1 kommentar:

  1. Madam Afia synes jeg du skulle søke om som mellomnavn! Også håper vi du blir bra igjen fort, og kan nyte både friuke, mammabesøk og nye timer med barna. Glade i dere!

    SvarSlett